Borettslaget har avtale med Telenor (tidl. Canal Digital om kabel-tv (med et større antall kanaler), bredbånd (internett) og filmleietjeneste. Avtalen er en komplett avtale som belastes husleien:
http://stovnerhogda.no/velkomstinfo_sthbrl_telenor-info-til-nye-beboere/
Alle leilighetene fikk den nyeste Twe-boksen, modem og trådløs router installert våren 2016.
Husk: Dette utstyret SKAL følge leiligheten ved salg; dvs. modem, dekoder og trådløs router. OBS: Nye beboere MÅ SELV bestille nytt abonnement ved overtakelse.
Oversikt over tv- og radiokanaler og annen informasjon/endring vedr. avtalen, kanaler o.lign. blir sendt direkte til den enkelte beboer fra Telenor.
Des.’ 16 oppgraderte Canal Digital (nå Telenor) sin programvare, slik at det nå kan streames programmer og filmer fra f.eks app’er som NRK og Netflix direkte via meny-knappen. Dette betyr også at abonnentene kan ta med seg TV-tittingen på tur og på hytta, og se alt TV-innholdet på en smart-mobil eller nettbrett. Husk bare å laste ned Twe-app’en.
Vi har Komplett 10 som TV- og internett-avtale. Ta kontakt med Canal Digital hvis du ønsker ekstra hastighet og/eller tilleggsutstyr.
De som ønsker å få en spesifisert oversikt over bredbåndskostnadene i abonnementet (for å evt. forelegge arbeidsgiver), sender forespørsel om dette til epost: 81555520@telenor.no:
http://stovnerhogda.no/spesifisering-av-internettkostnaden-i-fellesavtalen/
Se linken under for feilsøking. Hvis ikke det løser seg, kan enkle spørsmål vedrørende TV og internett stilles styreleder eller nestleder på epost, evt. til våre tlf.nr. Hovedregelen er at beboeren selv tar kontakt med Telenor kundeservice (eller får hjelp av naboer el. familie). Vi har ikke anledning til å komme hjem til beboerne og hjelpe til.
http://velkomstinfo_sthbrl_oppstart-og-feilsoking-av-tv-boks-og-internett/
Dårlig dekning under mobilsamtaler: Stovnerhøgda BRL. ligger i et område med til dels dårlige signaler. Dere som bruker en operatør med mulighet for såkalt “Wifi anrop” (se under “Innstillinger-tilkoblinger” på mobilen) og har en forholdsvis ny smarttelefon, bør aktivere dette. Det gjør at man som oftest unngår samtalebrudd o.a. forstyrrelser.